Sudi sudi lah jadi follower

Thursday, April 10, 2014

TESTIMONI PEMBELI YANG BERPUAS HATI DENGAN CADAR @ SARUNG TILAM BERZIP..Anda bila lagi?

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh



Nak cerita pasal jenis kain srg tilam ni payah..takkan nak puji diri sendiri pulakkan..Baca shjlah apa komen pelanggan yg dah beli cadar atau sarung tilam zip akk ni ye..Kalau ada customer yang lain yg nak komen pun di alu-alukan...

Malia Hisham sarung tilamnya bes... senang keje kalo dapat anak yang suka melompat tu tak tercabut dah sebab ada zip
May 15 at 2:21pm · Like

Anita Adnan-Adeq Dah beli.. Kain ok tak panas.. warna sama dgn gambo.
May 15 at 2:25pm · Like

Nor Zehan Wah ramainyer cust
May 15 at 3:29pm via mobile · Like

Tasya Ithnin ye mmg slesa sbb kaennyer pon ta pnas . senang juga brurusan dgn akak niy . lpas niy klau ade fmly or sdare mara bole bli kt akak niy lg . murah dan puas ht
May 15 at 4:12pm via mobile · Like

MieHan Ismail saya pun puas hati nga cadar n khidmat yg akak bg masa pembelian..
May 15 at 4:20pm · Like

Zara Danish Saya pun puas hati..anak sy tak mahu basuh sarung cadar gambar dolphin tu....
May 15 at 5:02pm · Like · 1

Norhazlinda Abd Rahman Sy sgt puas beli dgn akak sy dah bli 6cadar dr akak sbb cdrnya best sgt2 xpanas pun..yg sy suka akak blh booking dlu..
May 15 at 5:17pm via mobile · Like

Irna Nur Dah pakai sarung tilam queen dan single.. kain cotton ... sgt puas hati..
Like · · Share
Suzira Otterdahl, EEnda Mesiri, Syikin Ekin and 6 others like this.
3 shares

Animar Mastura kak ujung bln saya nak beli queen punya senang nak gi keja tak yah susah2 nak kemas cadar.
January 5 at 11:30am · Unlike · 1

Siti Btp Animar Mastura..Alhamdulillah hehehe
January 5 at 11:37am · Like · 1

Siti Btp Animar Mastura akk punya cadar tu cotton gred apa ye..payahlah nak cerita sesiapa yg pernah beli tu tolonglah akk ye..nak menangis nak jawab ni..
January 5 at 11:51am · Like

Animar Mastura kak,pada saya grade a sbb cadar tu dah 3kali basuh warna kain tetap seperti baru.
January 5 at 11:56am · Unlike · 1

Syaiful Legacy Berbaloi baloi. Tapi tu la, sarung tilam bukan leh beli banyak kali kan
January 5 at 12:27pm · Unlike · 1

Siti Btp Ya ke cotton grade A yg buat baju tu kan English cotton.Animar Mastura karang org kata akk tipu pulak..
January 5 at 12:47pm · Like

Siti Btp Betul2 Encilk Syaiful Legacy jadi ke nak tempah tilam 12 inci tu tolak je harga srg tilam 8 inci tambah rm 10 sbb nak pakai semeter setengah kain tu.. yg tak jadi tu..mmg tahan lama beli sekali tak beli dah sbb permanent srg kan..
January 5 at 12:51pm · Like · 1

Animar Mastura tu pd pendapat saya kak,sbb kain tu memang bagus. biasa klu beli cadar baru basuh sekali warna dah luntur masuk kali ke2 kain dah koyak. yg kat akak ni saya cuci bnyk kali masih elok warna pun tak luntur.
January 5 at 12:52pm · Unlike · 3

Syaiful Legacy Itu kak Siti Btp leh tanya Irna Nur. Sy bendahari dia je
January 5 at 12:54pm · Like

Irna Nur Jadi kak Siti Btp
January 5 at 1:02pm · Unlike · 1

Suaihala Juhari Rasanya su dh beli 10 cadar kat kat Siti Btp...haha maknanya. Berkualiti dan berbaloi
January 5 at 1:04pm · Like · 2

Siti Btp Irna Nur bolehlah akk tempah hr ni ye siapje akk hantar sekali dgn adik punya tu..
January 5 at 1:05pm · Like

Zara Danish Sy setakat ni sudah memiliki. .5 sarung tilam berzip. .3 cadar queen getah. .1 cadar single getah. ..kalau dah beli. .byk ni..sendiri fikir lah...bgs ke tak?
January 5 at 5:11pm · Like

Malia Hisham Kak siti nk hantar Kat irna .hantar satu Kat saya boleh? Hihi nak single 1 Lagi yg ABC kalo ada
January 5 at 8:23pm · Like

Siti Btp ABC dah habis stok nanti akk tanya yg diorang booking ni kalau diorang tak nak Malia Hisham blhlah akk hantarkan..
January 5 at 8:28pm · Like

Siti Btp Terima Kasih pada Suaihala Juhari dan Zara Danish sudi jadi regular customer akk hihi..entah betul ke tulis omputih tu..
January 5 at 8:31pm · Like · 1

Hidayati Basri Terbaik.... kami dah beli 6 helai.. banyak tu.. Anak2 suka sangat...

January 5 at 9:23pm · Edited · Unlike · 1


CONTOH-WARNA SOLD OUT



Kalau Berminat Add dan pm akk ye

Watsapp
 0133464260 
0192203139






Malang Tak Berbau..Bergesel dgn kereta lain

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Lama tak cerita tentang anak2 Istimewaku..Masa amat mencemburuiku lebih2 lagi semenjak Firdaus bersekolah di IDEAS ni setiap hari perjalanan 125 km terpaksa aku redah kena pulak dgn keadaan jalan Rawang yg kerap jem..Tol LATAR pergi balik je rm 12 minyak pulak 2 hari terpaksa isi penuh..Ini memaksa diri ini mencari duit sampingan utk anak2 istimewa ku..IDEAS adalah sebuah sekolah swasta utk anak2 Autisme..

Masa 2 jam aku ambil utk ambil pergi dan balik Firdaus.Kalau pukul 4 ptg bertolak bermakna pkl 6 ptg sampai rumah..Asraf terpaksa ku tinggalkan di rumah memandangkan dia akan jadi tak tentu arah setiap kali jalan jem.Cuma apa yg merungsingkan ku takut dia terbuang air besar sekiranya terlalu lama di tinggalkan..
Seperti cerita2ku yg lepas aku bukanlah seorang yg berani memandu.Ku kuatkan semangat ini hanya untuk membawa anak2 istimewaku ke sekolah..Sekiranya suami ada mmg sah terbiarlah kereta tu..

Parking kereta pun memang tak lepas setiap kali asyik meyenget je apalagi kalau ada orang yang memerhatiku ke lautlah jawapnya..Aku mudah terperanjat sekiranya kereta lain membunyikan hon secar tiba2, motor yg selalu mencelok dan kereta tiba-tiba memotong tanpa memberi sebarang isyarat.Kalau yg selalu melalui jalan Rawang ni pasti tahu macam mana keadaan jalan rayanya terutamanya ke arah Templer terpaksa berebut-rebut dgn lori2 yg panjang2..Hanya doa dan zikir yg mengiringi ku sepanjang perjalanku.

Tapi semalam  9 .4. 2014..Entahlah setelah beberapa bulan melalui jalan yg sama  adakalanya menyaksikan orang kemalangan tapi petang itu terjadi pada aku sendiri..Betul2 berdepan dgn Petronas sebelum sampai ke Anggun Aeon Rawang atau lbh dikenali Jaya Jusco..Mcm biasa jalan 1 lorong akan di jadikan 2 lorong setiap pukul 5 ptg dgn dipisahkan dgn kon yg dibubuh oleh pihak JKR..Jalan sebelah yg biasanya 2 lorong akan menjadi 1 lorong memandang krgnya pengguna jalanraya ke KL bila waktu petang..Semuanya utk mengurangkan kesesakan jalanraya setiap kali waktu balik kerja.

Tapi petang tu aku menggunakan jalan sebelah kanan utk mengelakkan motor2 yg berpusu-pusu menggunakan jalan sebelah kiri..Secara tiba-tiba motor menghala ke arah ke KL memasuki jalanku secara mencelok dgn tak semena-mena aku terperanjat. nasib baik tak terlepas stereng aku terpaksa masuk ke line sebelah kiri secara tiba2 tanpa signal berhentam dgn sebuah Honda Jazz Hidbrid yg baru 2 hari diambil..Katakanlah aku tetap memandu tanpa menukar line pasti motor tu pun jatuh dan kemalangan teruk pasti berlaku sbb motor tu terlalu laju..

Cepat2 mengalihkan kereta ke tepi jalan..Anak2 dah mula buat hal sebab lapar dan lama dlm kereta .Aku hanya membiarkan tuan kereta dtg ke arahku dan hanya mampu berdoa spy dapatlah org yg jenis penyabar dan tak perlu memarahiku.Alhamdulillah doaku di makbulkan dipertemukan dgn org memahami keadaan ku waktu itu..Air mata aku mcm doraemon dah tak berhenti mengalir dgn sendirinya..Aku betul2 fobia dgn bunyi hentaman tu..Nasib baik anak2 tak apa2..Aku mengekori kereta tu balik ke Country Homes utk tahu mana rumahnya dan berapa kerosakan yg  keretanya alami..Kereta aku pulak kemek dan calar balar di pintu sebelah kiri..Dahlah nak balik Terengganu minggu depan ni.Nasib baik cermin sisi kereta hibrid tu tak pecah kalu tak rabaklah duit aku rm1600 huhuhu..Memang jual brp bulan  untung sarung tilam zip pun tak lepas huhuhu..

Pada motor2 di luar sana terutamanya di tunggangi oleh anak2 muda yg masih belajar di pusat pengajian tinggi ke pelajar sekolah ke tolonglah janganlah suka mencelok secara tiba-tiba.Suami sendiri pun bawa motor juga.Motor tu kan ringan mcm angin lalu je kalau tergesel ke yg jatuh ke anda dulu dan kecederaan yg teruk walaupun hanya sekadar jatuh..Bagi pihak Jabatan Kerja Raya Jalanraya kalau nak mengubah jalan tu gunakan  kon yg banyak dan di bubuh tali supaya org awam tahu jalan itu telah di ubahkan..Membahayakan org awam takkan nak tunggu kemalangan maut baru nak buat..
















Saturday, March 22, 2014

APAKAH SABUN ORGANIK (HAND-MADE)

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Lamanya tak mengarang..Iklanlah dulu..Sabun Organik (Hand made) adalah di proses secara manual mengambil masa selama 1 hingga 2 minggu utk mendapatkan hasil yg berkualitu..Bahan2 yg di gunakan (bahan asas) di ambil dr bahan2 yg bersih dan berkualiti..Tiada lemak haiwan atau gelatin ..Bahan-bahan yang digunakan adalah seperti lemak sawit, minyak canola, minyak kelapa dan herba terpilih..

Sabun ini tidak menggunakan soap chip dan SLS (agen buih) kerana sabun ini menghasilkan buih secara semulajadi yg di hasilkan dari gabungan minyak kelapa dan minyak kelapa sawit.Ia amat baik di gunakan seisi keluarga.IA TIADA KESAN SAMPINGAN DAN SELAMAT DIGUNAKAN  UNTUK SEMUA JENIS KULIT..

SABUN RESDUNG AL-WAQIAH






Bahan-bahannya  Madu, Kulit Kayu Manis, Kunyit,  dan Estrak Buah Bunga Tanjung

Antara Kegunaanya

Merawat resdung ,menghilangkan gatal2 pada muka akibat resdung.

Menghilangkan jeragat pada muka, merawat dan menghilangkan jerawat

Melegakan hidung tersumbat akibat resdung dan simptom2nya..


Cara penggunaanya

Gosok Sabun Resdung Al-waqiah dgn kedua tapak tangan hingga berbuih.Urut perlahan-lahan ke seluruh muka dan biarkan selama 2 hingga 5 minit..Jangan risau sekiranya muka teras gatal dan miang kerana ia merupakan proses merawat resdung

Untuk menghilangkan kegatalan tersebut dan mendapat kesan yang lebih baik, bolehlah mencuci muka dengan SABUN SIREH AL-WAQIAH..Kemudian bilas dengan air..


SABUN SIREH AL-WAQIAH






Bahan-bahannya  Madu, Daun Sireh dan Ekstrak sireh

Antara Kegunaannya

Menghilangkan bau badan dan bau ketiak.
Sebagai Pencuci muka( masalah jerawat dan jeragat)
Merawat kelemumur dan gatal di kulit kepala.
Menguat dan mengilatkan rambut
Merawat sakit kepala.
Sebagai Pencuci kemaluan lelaki dan perempuan..
Mengembalikan keanjalan otot vagina


Cara Penggunaannya


Untuk merawat migrain dan sakit kepala, gunakan sabun sirih sbg syampu rambut kemudian tutup dgn kain dan biarkan selama 10 minit.kemudian bilas dgn air.
Sabun ini pun memberi kesan yg baik pada kulit wajah apabila menggunakan sebagai pencuci muka..
Anda akan merasai perbezaannya .Kulit wajah akan terasa lebih bermaya dan halus..


SABUN MARIGOLD AL-WAQIAH




Bahan-bahannya  Madu dan Ekstrak Bunga Marigold(Calendula)

Antara Kegunaannya

Merawat gatal-gatal badan (Ekzema)
Merawat kudis dan mencerahkan kulit.
Merawat ruam lampin bayi.
Sebagai pencuci muka ,jerawat muka utk kulit sensitif
Merawat gatal dan luka di celah peha
Menghilangkan bau badan dan merawat kulit kusam..

Cara Penggunaannya

Untuk merawat kudis dan gatal setempat(Ekzema) .Sapukan buih sabun Marigold pada kawasan kulit yg gatal..Biarkan sehingga kering..
Sesuai digunakan untuk bayi yang bermasalah ruam lampin..gunakan sabun ini semasa mandi dan setiap kali bertukar lampin..


Harga rm 8 seketul ( Semenanjung Malaysia)
           rm 9 seketul (Sabah dan Serawak)
            (Tidak Termasuk Pos laju)

Sebarang Pertanyaan

Watsapp @ sms 0133464260


UBAT RESDUNG ATTAQWA (PERUBATAN MENGIKUT AL-QURAN & SUNNAH)

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..


Selain ikhtiar membersihkan muka dengan SABUN RESDUNG AL-WAQIAH DAN SABUN SIREH AL-WAQIAH..Tak salah mencuba makan kapsul Attaqwa..Salah  satunya penawar resdung yang berkesan dan efektf. Penawar Resdung berasaskan kepada cara perubatan mengikut al-Quran dan Sunnah.(MAL06052468T).Pengambilan ubat ini tiada kesan sampingan

Adakah anda menghadapi salah satu masalah seperti di bawah. Sekiranya ia bermakna anda adalah pengidap resdung.

Sakit kepala,
Rambut gugur,
Hidung berair,
bersin selalu,
mulut berbau busuk,
muka berbintik hitam,
jerawat,
pendengaran yang kurang jelas,
hidung berdarah,
penglihatan kabur,gatal-gatal dikawasan muka,telinga,hidung ,mata,dan di seluruh badan.


Kandungan herba-herba terpilih seperti Habatuss Sauda, Zafarah, Akar Anggur, Akar Kurma, Akar Buah Tin dan Akar Delima..


Peraturan makan -1 kapsul pagi 1 kapsul malam bergantung pada keadaan pesakit


Diri sendiri amalkan bulan pertama 1 pagi 1 mlm, bln ke-2 sehari sekali shj..bln seterusnya bila perlu shj jimatkan yg penting tak perlu pantang tak kiralah udang,sotong,ketam dan makanan lauk blh kita nikmatinya..

Dikilangkan oleh AL MUBARAK MEDICAL
P.o.Box 813 Madinah Munawarah


(30 kapsul sebotol cuma rm 12.00 shj tak termasuk pos)

utk borong harga sekotak ada 12 botol-harga istimewa


Sebarang pertanyaan

Berminat  Watsapp @ sms 013 3464260


Thursday, January 9, 2014

Salahkah keluarga aku keluar Suratkhabar...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Lamanya aku tak menulis dekat entri ini..Post entri pertama untuk awal tahun ini..Kisah anak beranak  kami keluar suratkhabar pada penghujung tahun lepas..Buat pengetahuan semua tidak sesekali aku memanggil wartawan datang ke rumah..Bukan meminta simpati atau derma cukuplah sekadar anda semua memahami keadaan keluarga kami ..Tiada juga bertujuan mencari publisiti kepada mereka yang sering tersalah anggap kepada keluarga kami..Doakan aku untuk dapat meluangkan masa untuk menulis entri berikutnya..


Apa yang penting aku dapat info ini...

Text: Sindrom Fragile X, penyakit yang terlalu asing dan hanya beberapa peratus ibu bapa di Malaysia khususnya, mengetahui mengenainya berbanding penyakit genetik lain seperti talasemia dan sindrom down. 

Fragile X, ditafsirkan sebagai kerapuhan, pecah atau serpihan, tetapi sememangnya penyakit yang kurang dikenali. 

Pembawa penyakit genetik ini adalah daripada wanita kerana wanita mempunyai ulangan cytosine guanine guanine (CGG) melebihi 40 kali. Malah ulangan CGG dalam ovum (telur) juga boleh meningkat melebihi 200 kali dan jika itu berlaku, sekali gus menjadikan anak yang dilahirkan mengalami penyakit Fragile X. 

Nisbah kejadian sindrom Fragile X di Barat adalah satu daripada 8,000 wanita, manakala di Malaysia nisbah tidak diketahui. 

Sindrom genetik 

Pakar Perunding Kanak-Kanak dan Pakar Genetik Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, Prof Dr Zilfalil Alwi, berkata istilah perubatan bagi sindrom genetik ini perlu berpandukan kepada gambar rajah kromosom manusia untuk lebih memahami. 

Katanya, Fragile X penyakit genetik atau diwarisi dan apabila melihat gambar rajah, kromosom manusia ada 23 pasang kromosom. 

Salah satu daripada pasangan kromosom ini ialah pasangan kromosom yang menentukan jantina seseorang. 

"Sebagai contoh, lelaki mempunyai pasangan kromosom X dan Y dan perempuan pula mempunyai pasangan XX. Fragile X berlaku apabila pada kromosom X, kerosakan berlaku pada penghujungnya. Ia dalam bentuk serpihan. 

"Apabila berlaku kerosakan ini, kehilangan sebahagian kromosom itu menyebabkan berlakunya banyak ciri ketidaksempurnaan pada penghidap Fragile X termasuk ketidakupayaan otak," katanya ketika dihubungi baru- baru ini. 

Dr Zilfalil berkata, sindrom ini juga berkaitan dengan asid deoksiribo-nukleik (DNA) iaitu molekul utama yang terkandung di dalam kromosom dan penting kepada manusia, ia mengalami kecacatan dan menjadi tidak normal. 

DNA terbina daripada unit nukleotida iaitu bahan yang menghasilkan gen yang membawa maklumat pewarisan. 

Kecacatan DNA 

"DNA adalah molekul halus dan terbina daripada unit nukleotida dan dalam kes ini berlakunya kecacatan DNA. Bagi mereka yang normal, salah satu susunan unit nukleotida mereka adalah ulangan CGG yang tidak melebihi 40 kali. 

"Ulangan CGG ini bertindak membentuk sebahagian dari rangkaian DNA dan susunan jujukan ini menentukan DNA seseorang manusia. 

"Jadi untuk kes Fragile X, dalam jujukan CGG, ulangannya melebihi 200 kali. Sepatutnya ulangan CGG itu tidak berulang lebih daripada 40 kali. Jika berulangan melebihi 40 kali tapi kurang daripada 200 kali, individu berkenaan dianggap sebagai pembawa penyakit Fragile X. Jika ulangan CGG berkenaan melebihi 200 kali ia menyebabkan kejadian Fragile X. Lebih banyak ulangan berlaku, lebih ketara ciri Fragile X kepada penghidapnya," katanya. 

Ciri Fragile X 

Ciri kanak-kanak Fragile X ialah mempunyai wajah panjang, telinga besar, dagu besar, dahi nampak kasar, mempunyai ciri autisme dan bagi lelaki pula mungkin mempunyai testis besar selepas baligh. 

Beliau berkata, kanakkanak menghidap sindrom ini juga tidak boleh bercakap sehingga dewasa kerana mengalami ketidakupayaan mental disebabkan ulangan jujukan CGG di dalam DNA mereka melebihi 200 kali. 

Lazimnya, kanak-kanak ini juga mengalami autisme, agresif, hiperaktif, suka mengamuk dan lembam. 

Beliau menambah, maklumat dan pendedahan mengenai penyakit ini di Malaysia masih kurang kerana Fragile X amat jarang berlaku berbanding di Barat. 

"Malah penyakit ini agak sukar untuk didiagnosa di sini kerana makmal genetik yang menjalankan ujian diagnosa Fragile X tidak banyak. 

"Antara langkah yang boleh diambil oleh ibu bapa ialah dengan mengambil ujian ulangan CGG bagi memastikan sama ada mereka pembawa kejadian genetik. Simptom ini tidak ada kena mengena dengan pemakanan ibu ketika hamil. 

Dr Zilfalil menjalankan kajian bersama pelajarnya berkaitan Fragile X, pada 2008. Kajian itu tertumpu kepada penambahbaikan kaedah makmal bagi pengesanan ulangan CGG pada DNA pesakit pesakit Fragile X, di negara ini terutama pesakit Melayu di Kelantan. 

INFO 

Sindrom Fragile X 

* Bukan sindrom down. Ia adalah penyakit warisan atau genetik yang paling kerap menyebabkan ketidakupayaan akal. Hampir semua kes sindrom X rapuh disebabkan oleh mutasi iaitu segmen DNA, yang dikenali sebagai triplet CGG ulangi yang diperluas dalam gen FMR1. 

* Mutasi pada gen penyebab sindrom X FMR1 rapuh. Gen FMR1 menyediakan arahan untuk membuat protein yang disebut X rapuh iaitu kemunduran protein 1 mental yang fungsinya tidak difahami sepenuhnya. Protein ini mungkin memainkan peranan dalam perkembangan sinaps, iaitu sambungan khas antara sel saraf. Sinaps sangat penting untuk menyampaikan maklumat kepada saraf. 

* Tiada keupayaan belajar dan gangguan kognitif 

* Ia berlaku dalam setiap 1 dalam 4,000 kelahiran. Manakala 1 dari 4,000 lelaki dan 1 daripada 8,000 wanita menghidapnya. 

* Lebih banyak berlaku kepada lelaki berbanding wanita. 

Rawatan 

* Setakat ini, tiada ubat untuk sindrom Fragile X walaupun pendidikan dan ubat sesuai boleh membantu memaksimumkan potensi kanak*kanak. Ia kebanyakannya kekal sepanjang hayat mereka. 

Ciri*ciri 

* Tidak boleh bercakap 

* Telinga capang dan besar 

* Kepala sedikit besar 

* Mata malas 

* Bentuk wajah panjang 

* Testis besar (bagi penghidap lelaki dan selepas akil baligh) 

* Kaki sentiasa kejang








INILAH GAMBAR PERTAMA YANG LENGKAP
KAMI SEKELUARGA.
TAK KISAHLAH MACAM MANA AKSI ANAK-ANAK AKU.




Monday, October 28, 2013

Pertama kalinya Firdaus menaiki komuter..


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....

Hari Khamis baru2 ni  rasa hari yg paling bersejarah bagi aku apabila Firdaus turut serta dlm  lawatan sekolahnya bersama kawan2nya ...Cikgu2nya di IDEAS  mengadakan lawatan pergi ke Midvalley dgn menaiki komuter adalah salah satu pembelajaran utk anak2 istimewa ini utk mrk mengenal dunia luar....Ala!! jelik ibubapa lain membacanya itupun nak ceritakan ialah anak2 mrk blh pergi jauh2 Cameron Highland tak hairan pun..Bagi aku mempunyai ketiga-tiga anak istimewanya rasanya perkara ni  agak luarbiasa bagi akulah..Aku tak hairan anak2 tipikal lain yg cerdik pandai dan  pandai berdikari tapi jauh berbeza dgn anak2 Istimewaku  ni....Aku cerita dgn org luar pun mrk pasti tak akan fahamnya..

Sebagai ibubapa pasti rasa cuak utk melepaskan pertama kali anaknya pergi ikuti rombongan tu....Mcm2 di fikiran ku sbb Firdaus tak boleh bercakap langsung, terlalu hyperaktif,.masih menggunakan botol susu  tak pandai menggunakan cawan..Paling risau bab membawanya ke toilet takut je dia terlepas kencing @  buang air besar merata-rata.....Bermacam-macam bermain di luar legar kepala otak aku ni..Bapaknya lagilah tak bagi pergi sekolah pun pd hr tu..Sesama sendirilah pujuk memujuk tanya sampai bila????

Pagi tu kuatkan semangat dan  keegoaan ku mcm tak ada apa  pun berlaku baik dgn cikgu2 juga Firdaus..Hanya doa mengiringi dan menemani Firdaus pergi..Semoga anakku  dan pelajar2 istimewa lain di lindungi oleh Allah SWT dan di permudahkan urusan cikgu2 dan perjalanan tersebut..Sepanjang lawatan cikgu2nya postkan gambar2 Firdaus sepanjang buat lawatan tersebut..Lega rasanya hanya air mata kegembiraan seorang ibu yg masih tak percaya anaknya blh pergi sejauh itu tanpa mak ayahnya di sisinya..Sebak lagi...asal menulis je sebak..lepas tu mulalah resdung..

Bila ambil Firdaus balik pkl 5.00 ptg nampak sgt kepenatan di wajahnya..Dapat susu sebotol tidur sampailah ke rumah..Sampai rumah minta makan tanpa tukar baju dan mandi sambung tidur balik...Bila ku tanya dia sampai sekarang aku masih menunggu jawapannya..Ialah manalah dia blh menjawab sebab dia tak blh bercakap kah!kah!kah!!!!!..Entahlah Aku terlalu merindui suara anak2 aku..Sabor je lah!!!....

Sedang menunggu keretapi..Sabarkan cikgu2 tu..
mcm2 kerenah anak2 Istimewa ni..
Kalaulah aku ada kat situ belum tentu Firdaus blh ddk mcm tu..



Mak sendiri pun tak pernah lagi naik komuter nak!!
Dunia dgn anak2 shj..




Makan OK lah bab minum tu masih tak lepas2lagi..
Tahniah Firdaus..Terima Kasih cikgu2 IDEAS
Hanya Allah shj membalas jasa cikgu2 ini ..
Semoga segala urusan mrk dipermudahkan ..Aminnn


Friday, October 25, 2013

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Coretan daripada suami Siti_btp.

Salam semua,

Ini adalah catatan yang ke dua daripada saya. Tak ada yang gah atau sesuatu yang menarik untuk dikongsikan cuma sekadar mengucapkan syukur dengan sokongan yang diberikan rakan rakan kak Siti di atas perniagaan onlinenya. Saya cuma menolong urusan pengeposan sahaja. Terfikir jugak kenapa tak dimulakan dari dulu lagi ye...  Sekali lagi terima kasih..


Tuesday, October 1, 2013

Aku Superwomann..Aku juga bisa nangis!!!..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Ala! lalala sambungan cerita hr tu lah ye!!..maaflah kalau ada yg tersinggung dg pergunaan bahasa diri "Aku" sbg ganti diri..Tak retilah nak guna penggunaan bhs " kita ke, hamba ke, saya mcm dah  terlalu formal pulakkan....Aku lebih selesa sbb aku  menulis seolah-olah dlm buku diari kehidupan ku cuma diari aku ni blh di baca oleh segelintir pihak yg sudi membaca rentetan hidupku..ada pembaca ya?? ye ke!!!...Alhamdulillah....Terlebih dahulu aku mohon maaf kalau penggunaan bhs aku menyinggung setengah2 pihak ye!!!..

Berbalik kisah hr tu...Bila suami aku dah ajar ala2 Komander gitu akhirnya aku beranikan diri bawa sorang2 ke PDK Cheshire Selayang.. Rumah aku kat Taman Sri Tioman Taman Melati gombak..Aku lbh rela memandu sorang dgn anak2 dpd suami aku sebelah...kahkah..Mcm biasa masalah naik bukit dgn van manual mmglah  payah..Aku guna tektik jgn turunkan handbrek van dah bergerak br turun handbreak..Sshh!! senyap2 ye..Masa tu jejantas MRR2 Gombak ni br siap sll ada roadblock kat situ..JPJ ni pun satu dah tahu aku ni mengelabah semcm asyik kena tahan je..huss!!..Aku mcm biasalah dgn tektik aku tu mengaum van di buatnya..Gelak pegawai JPJ habis asap kena muka dia..tu lah tahan aku lagi....Jgn buat perangai rosak enjin tau..Nak kena overhoul enjin van tu aku kerjakan..lepas tu cpt2 tukar Avanza Automatik..kan senang..Senang apa ke bendanya elok2 hutang van habis tambah hutang lagi...Entahlah Labu!!!

Bkn mudah ye!! nak kontrol anak2 Istimewa aku dlm van sepjg aku drive..suami aku pun x pernah memandu dgn anak2 aku ni kalau tanpa aku di sisinya..pakai tali pnggang dia blh lolos hinggalah hr ini..Pendekkan cerita bila anak2 aku dan aku dah mula serasi dgn sekolah dan pemanduan aku, tiba2 aku brpindah ke BTP, Rawang....Faham2lah jln kat Rawang ni mcm mana???..Masalah lain selain fobia jln dgn tayar lori..ingatan aku ni..maklumlah selalu terminum anak kerengga..Aku mmg tak ingat jalan walaupun nak pergi rmh mak sendiri..En suami sll test ingatan aku lepas ni jln mana..Mmg sah2 aku tak ingat..Tak payahlah nak gelakkan aku..Satu lagi aku tak pernah isi minyak kereta..

Elok2 anak kat PPKI Country Home, cikgu2 arahkan pergi PDK Rawang sbb pengurusan diri anak2 yg teruk..malas nak cetalah bacalah kisah2 lama anak2 aku..Dgn jem teruknya hendak ke Rawang..Hidup aku habis atas jalanraya..Bila disahkan kanser aku terus tak bawa kereta salah satunya sbb tangan kanan sll bengkak dan yg lain ingatan aku semakin krg kesan ubat bius pembedahan kanser hr tu....Aku dah jadi semakin fobia dgn keadaan jalanraya..Anak2 pula bertukar di PDK Batu Arang alamatnya setakat dlm taman ni je lah aku bawa..

Tapi bila suami kemalangan pertengahan tahun lepas aku gagahkan diriku semula utk memandu demi anak2 aku..Kdg2 melalui musibbah dan ujian yg kita lalui ada hikmah di sebalik kejadian..Aku tak tahulah 10 thn akan dtg kalau aku dan suami tak mampu nak memandu lagi siapakah yg akan ambil alih tugasan ini..Nak bawa aku dan suami ke hospital maklumlah semakin tua mcm2 penyakit muncul..Anak2????? Jawaplah sendiri..Kdg2 org kata jgn fikir sgt masalah akan dtg..Tapi nak tak nak terfikir juga..Inilah yg membuatkan aku bisa nangis...Huhuhuhu!!!!..


Ibu mana yg tak bisa nangis yg tengah tu  Faiz sepatutnya
sedang menjalani PMR hr ini..Atas kerusi malas tu Asraf 18 thn
Sepatutnya dah ada perancangan arah hidupnya sendiri...


Harap yg ni lah membawa kami suami isteri
ke hospital nanti ketika kami tak mampu
utk memandu..
Perancangan Allah ke atas hamba-Nya adalah rahsiaNya..
Apa yg buruk kita rasakan Itulah yg terbaik di untukkan
untuk kita..Bersangka baik dan redho dgn ketentuan-Nya..
Wallahu'alam..


Tuesday, September 24, 2013

Kerana anak2 Istimewaku~ Aku kena jadi Superwomenn...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

  Alhamdulillah hampir sebulan dah Firdaus di IDEAS, Bukit Templer Rawang..Firdaus  6 thn anak bongsuku dah mula serasi dgn keadaan sekolahnya bermula dr pagi hingga ke petang..Walaupun pada awalnya siap mengamuk-gamuk tak nak turun dlm dr kereta..Aku mcm biasa "Boh layan" balik je....Biasalah dia buat perangai dkt sekolah buang air besar dlm seluar...Mungkin dia tak biasa guna toilet @ cara dia nak tunjuk protes..Penat cikgu2 kat sana nak mendidiknya krn sikap hypernya..

Doa2kanlah Firdaus ye semoga dirinya mudah dididik dan blh mendengar kata guru2 di sana..Mudah2an dia boleh minum mengunakan cawan dan melupakan botol susunya huhuhu...Lupakan dululah mengenai anak2ku..Yg dua org lagi tu mcm biasalah kat PDK..aku dah tak mengharapkan apa2 dah..apa yg penting nak lengkapkan pengurusan diri diorang..

Apa yg penting aku dah ada keyakinan diri utk memandu ke Jalan Templer tu..Faham2 lah mmg mencabar dgn lori2nya..Aku ni pulak fobia dgn tayar2 lori tu mcm nak gilis aku je..Aku tahu ada yg gelak dgn cerita aku ni kan "Ada aku kesah"..Entahlah kdg2 dlm diri aku ni penuh dgn perasaan fobia je..Aku ni bknlah bodoh sgt kalau di fikir2kan cuma tak pernah cuba mohon pun Pusat Pengajian  mana..Sebenarnya aku penakut nak tidur kat asrama kahkah itulah jawapannya..Tahu di bapak aku ni pasti dia mengamuk..sebab dia teringin benar nak tengok anaknya ni cikgu..Oh kesiannya Abahku!!..

Bila aku terlalu takut Allah swt uji aku dgn pelbagai ujian spy aku lbh berani..Mula2 di jodohkan aku dgn lelaki yg rmh maknya  betul2 berhadapan dgn tanah perkuburan..Huh!! mmg mencabar betul..lepas tu aku terpaksa tinggal di hospital hampir 3 thn menjaga Asraf..Blh bayangkan tak dugaan tinggal di wad hospital..Katil aku bergoyang ,dengar bunyi org mandi dan mcm2lah dugaan dihospital ni..Malas nak cerita dah mlm ni..

Lepas tu nak sekolahkan anak2 istimewaku takkan nak suruh suami aku berhenti kerja pulak..Nak tak nak aku kena ambil lesen..Mula2 aku bawa pening akak yg mengajar tu sbb aku tak berani langsung nak gerakkan kereta...Nak tahu ambil lesen pun 2-3 kali rasanya 12 thn yg lalu masalah bukit..Lulus pun sbb buat muka kesian kot..Excitednya bila dpt lesen aku bawa Produa Rusa ambik kau terus bawa van tu dahlah manual..Masa tu bawa Asraf umur dia 5 thn masa tu baru lepas belah dia punya bisul..Eh!! kuat lagi ingatan aku ni..Aku bawa dia dgn adik aku pusing Carefour masa tu br buka..Ambik kau , aku hampir terlanggar kereta satria mamat warna hijau..Samsengnya dia nak bagi penampar kat aku..Melampaukan..

Bila bawa pakai manual naik bukit faham2lah asyik melorot je..Suami  aku arahkan bangun pukul 4.00 pagi tinggalkan anak2 aku Asraf dan Faiz yg masih tidur ketika itu dlm bilik dan kunci dr luar..Masa tu Jalan Taman Melati tu taklah sesesak hr ni..Garangnya suamiku mengajor aku dgn linangan air mata tau ,Pegawai JPJ tu pun tak segarang tu..Ala sambung esoklah ye!! agak2 nya berani tak aku selepas tu..Entah bilalah aku nak sambung cerita ni ye!!..
Minah ni bawakan mcm takut sgt stereng
kereta tu tercabutkan..



Monday, September 16, 2013

Terbaru tempahan Sarung tilam berzip mengikut Citarasa Pelanggan...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.....

Tempahan sarung tilam berzip mengikut citarasa pelanggan dan mengikut ukuran tilam pelanggan..Pastikan tilam di ukur dgn tepat..Supplier tidak bertanggungjawab sekiranya pelanggan memberi ukuran salah...Sedia menerima tempahan sarung tilam berzip dan cadar bergetah biasa mengikut ukuran tilam pelanggan..Terpulang pada pelanggan memilih sendiri corak @ jenis kain yg di kehendaki di kedai..Contohnya kalau pelanggan nak corak Angry bird cari kain dan corak tersebut..Kalau nak sarung bantal berzip pun supplier blh buat tapi beropol-ropol taklah ye..Semua kos penghantaran kain dan pengeposan semula adalah tanggungjawab pelanggan ye..Harga tempahan berbeza dr readymade bergantung pada jenis kain dan ketebalan dan saiz tilam masing2..Sila buat ukuran tilam yg sebenar mengikut saiz tilam..Supplier akan jahit cadar mengikut ukuran tilam yg di beri oleh pelanggan.

Kalau sekitar KL mungkin pelanggan blh menyerahkan kain yg di tempah pd En Suami yg bekerja di KL..Bagi di luar KL terpaksa poslahkan..Pelanggan pun blh menempah cadar bergetah..Sekali lagi di ingatkan harga tempahan lebih mahal sedikit berbanding sarung tilam berzip yg sedia ada..Macam tempahan baju kurunglahkan..Sila beli kain lebih sikit kalau nak buat lengkap sarung bantalnya @ bidang yg lebih lebar adalah sesuai utk buat sarung tilam.. Boleh add dan pm akk utk mengetahuinya dgn lebih lanjut...

https://www.facebook.com/siti.btp



Wednesday, September 4, 2013

Atas permintaan pelanggan sarung tilam berzip utk 8 inci telah ada kini..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....

Tengok tu.... nak buat promosi baru nak update blog aku ni..nampak sgt aku ni diibaratkan" kacang dah lupakan kulit" huhuhu.....Bukan apa masa aku akhir2 ini amat terhad..mana nak layan kerenah anak2 lagi ..Alhamdulillah rezeki anak2 Istimewa aku ni murah sejak akhir2 ini mungkin di sebabkan ramai kenalan yg mendoakan anak2 aku..Terima kasih kalian semua dan rakan2 yg menyokong perniagaan online aku..Buat pengetahuan kalian Firdaus 6thn tlh di terima di IDEAS...Hampir setahun menunggu mcm mengharapkan buah yg tak akan gugur..Nak tanya malu sebab yuran bulanan sekolah amatlah tinggi hampir sama dgn sebulan gaji En Abangku...

Kami suami isteri perlu bekerja keras demi anak bongsuku merupakan Moderate Autisme berbanding abg2nya Severe Autisme..Ada harapan utk di bentuk...Itupun  nasib baik ada pihak yg sudi menaja dan kesian dgn nasib yg menimpa anak2ku Syukur Alhamdulillah...Kami di kehendaki membayar sedikit shj yuran bulanan tapi bila di kira tol dgn minyaknya  Umpp!!telan air liur jugaklah..Dlm masa yg sama minyak pulak naik 20 sen walaupun nampak sikit tapi ini merupakan bebanan yg berat utk kami sekeluarga....Asraf dan Faiz sampai ke tualah di PDK..


Cukuplah dulu lain kali cerita lagi..Perniagaan sarung tilam berzip buat masa ini mendapat sambutan sbb kain berkualiti,corak yg menarik,agak kemas dan jarang terdapat d pasaraya. ..Mcm tak percaya aku blh berniaga online secara kecil2an..Aku bknlah pandai mengunakan FB sebenarnya..byk yg perlu belajar..nak kursus2 tak ada masalah..alasanlah tu....seronok sangat2..Ok!! atas permintaan ramai  Sarung tilam 8 inci telah berada dlm stok aku sekarang ....siapa cepat dia dapat..Ini adalah corak pengenalan..Sekiranya dapat sambutan dr pembeli sarung tilam 8 inci ini akan di teruskan..Bukan apa mmg payah nak memasangnya sbb tilam 8 inci berat2 belaka..perlu kerjasama dr EN Suami..kalau sorang pasang sampai ke esok pun tak sudah..Di sebabkan terlalu ramai permintaan yg pm dan call suami aku nakkan tilam berukuran 8 inci aku usahakn jugalah cuba buat tempahan pd tukang jahit ni..Jadi faham2lah harganya agak tinggi sikit tapi masih berbaloi dgn kuliti kain tersebut..

Sebenarnya senang je nak pasang kalau mahir .....kena dirikan tilam secara menengak.Buka zip sarung dan cari bucu sarung tilam temukan dgn bucu tilam pastikan kiri dan kanan bucu di masukkan dgn bucu2 sarung tilam baru...Bila dah pastikan kemas baru  di tarik secara serentak..kain sarun tilam tadi  akan jatuh dgn mudah dan baringkan semula tilam barulah di zipkan..Tu lah perlu dilakukan 2 org tapi kalau dah mahir sorang pun boleh cuma nak tak nak je..sarung tilam berzip bercorak menutup cacat cela tilam yg kebanyakan berwarna putih spt gambar di bwh ini....Tak perlulah di buka2 lagi hingga ke akhir hayat  tilam tersebut....agak2nya faham tak,,kalau nak pindah rumah pun tak lah malu tilam naik lori ..Kalau cadar tercabut maknanya ada cover lagi di dlmnya tak lah malu ala2 mcm sarung kusyenn....



Pastikan ketebalan tilam di ukur sebelum membeli sarung tilam berzip..ehsan dr google..




No Kod  019Q8A 
Berminat Add dan pm akak Siti_Btp

no kod 019Q8B


No Kod 019Q8C


Bantulah saya ye!!..saya masih tidak bercakap ni dan terlalu hyper
..saya ingin seperti
kanak2 lain yg sebaya dgn saya..Dgn belajar secara khas shj dpt
membantu saya..Makcik2, pakcik2.,kakak2 dan abang2 bantullah saya dgn
membeli sarung tilam mak dan barangan yg ayah saya jual..Saya perlukan sokongan
semua pihak..Doakan saya ye !!!
Dari Suarahati saya Firdaus...
KEPADA YG BERMINAT
HUBUNGI SUAMIKU

013-3464260

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...