Sudi sudi lah jadi follower

Wednesday, March 20, 2013

Sarung tilam berzip~ sesuai juga dijadikan hadiah...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....

        Perasan tak kalau nak tukarkan tilam nenek atau mak kita yg baru mesti  agak sukar..kalau perabot baru ,peralatan letrik baru tak kisah tapi jangan kacau tilam mereka..Alasannya tilam baru panas,  spannya keras, sakit belakang, tidur tak lena berbanding tilam yg telah lama di gunakan..Kalau org tua2 kat kampung lebih suka dgn tilam kekabunya..Mrk kata tilam kekabu sekarang penipu tak seperti tilam kekabu lama..Sebagai anak @ cucu pasti ada perasaan malu juga tengok nenek @ mak kita tidur beralaskan tilam yg dah bertahi lalat dan mcm2 corak yg ada walaupun tlh dialas dgn cadar....

          Jangankan kata orang tua,  aku pun sama sebenarnya dah kategori tua jugak kan..Berbulan-bulan mengambil masa nak serasi dgn tilam baru ni..Sakit2 badan rasanya..Jalan penyelesaiannya  mudah je..tak perlulah nak gaduh2  bermasam2 mukakan..mula2 jemur tilam dkt panas terik ni mcm hari ni..kena rajinlah sikit nak ambil hati mak,  mak mertua ke, nenek kitakan..Sesekali bersusah utk mrk apalah  salahnya...sarungkan dgn sarung tilam berzip yg aku jual ni....mcm2 corak mmg akan menaikkan seri tilam lama pasti nampak baru..orang tua pun suka senyum hingga ke telinga.Mereka payah nak bagi pujian tapi kita blh tahu yg mrk suka apa yg kita buat..Semuanya kerana Allah SWT tak perlulah tunggu pujian setiap kerja apa yg kita buat..Apa yg penting mrk gembira.....Taklah nak gaduh2..jimat pun jimatkan..

tilam yg lama penuh dgn tahi lalat dan pelbagai peta seluruh  Dunia
 ..Dlm gambar nampak cantik pulak ye!!!..
tilam terbang anak2 aku ni..

Setelah disarungkan dgn sarung tilam berzip..Cantik tak??...



Cantik tak~tilam yg berumur 19 thn setelah disarungkan dgn sarung tilam berzip..
dah di kategori antik dah..Byk Nostalgia tu katil kahwinlah katakan
Jangan ada yg perkenan dgn kepala katil tu sudah
tak dapat den nak tolongnya..



Ni utk single kanak2kan suka gambar kartun.





    Kainnya cotton bukan campuran plastik .. kalau nak basuh dlm mesin basuh pastikan zipnya di zipkan takut merosakkan zip tersebut..Zipnya kan panjang..Selalunya jarang yg buka kalau pasang pada tilam 5 inci..nak mati menyarung dan membukanya..Berat tilam tau..Ini selalu aku pasang pada tilam terbang anak2 aku..

      Siapa berminat blh PM kat  aku nanti aku postkan corak2 baru ni kat message anda ye!!http://www.facebook.com/siti.btp....

    Aku blh jawab sesiapa yg PM aku kat Fb aku tapi sukar menjawab panggilan telefon ,,Anak2 aku ni mengamuk kalau aku jawab panggilan telefon...kenapa??..tanyalah mrk ..Aku pun tak pasti nak aku marah karang dah mrk tak reti apa2..

     Kalau nak tahu tilam sarung ni dah sampai ke Perak,Kelantan dan Serawak..Setakat ni tak adalah yg komplen tentang sarung tilam..Sesuailah dgn harganya..kalau beli Cadar fitted pun atas je ada kainkan..Ini atas bawah siap berzip lagi mmg pembuatannya agak rumit jugak..

      Nak beritahu lagi ni coraknya bergantung kepada pengeluar yg menentukan...Size Queen ni tak byk pilihan sgt berbanding dgn single..mrk keluarkan sikit je utk queen ni .Maaflah ada yg terpaksa menunggu lama utk mendapatkan corak yg menarik yg sesuai utk citarasa anda ye!!!....Buat pengetahuan semua kat header tu bkn no telefon aku..Suami aku punya no phone..Ubat2 tu dia tahulah kalau bab sarung tilam ni dia tak faham sikit..

            Single size     rm 27  pos laju rm 6
            Queen size     rm 37  pos laju rm 10


0 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...