Sudi sudi lah jadi follower

Monday, April 15, 2013

Barang yang baik tidak semestinya berjenama dan mahal harganya

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.....

    Sebagai bekas pengidap kanser payudara aku dianggap terlalu cerewet memilih produk kesihatan tak kiralah dari segi pemakanan kesihatan dan produk kecantikkan...Sebaik selepas menjalani kemoterapi dan radioterapi kulit menjadi terlalu sensitif..Bila menggunakan produk yg mengandungi brg kimia kulit walaupun sesuai utk bayi spt berada dlm pasaran kulit agak menjadi kemerahan,pedih dan kasar..Puaslah tukar sabun dan syampu tapi masih alahan..Muka pula lagilah agak kekeringan dan mudah di tumbuhi jerawat..Banyak jugalah parut jerawat yg tumbuh..Masalahnya aku ni pulak tangan ni kuat mengutil jerawat2 yg tumbuh akhirnya menyebabkan kudis..Mcm2 krim aku beli dan jumpa DR akhirnya terpaksa makan antibiotik tapi tetap tak berkesan..

     Akhirnya Alhamdulillah aku dipertemukan dgn sabun buatan tangan tanpa kimia..dikilangkan di kawasan perumahan aku je kepunyaan seorang ustaz..Sabun Marigold keluaran Al-Waqiah yg di perbuat daripada minyak kanola..Selepas memakai produk ni kulit muka jadi agak kelembatan tak lah kering dan mengerutu...Dlm masa beberapa bulan kesan2 jerawat telah pudar..Hingga ke hari ini aku masih mengunakan sabun ini..Kelembutan sabun ini juga blh menyembuhkan bayi yg mengalami ruam lampin dan sesuai juga digunakan pada kulit bayi...




    Aku juga mengalami alahan resdung yg agak teruk dr kanak2 lagi..Telah menjalani pembedahan tapi alahan masih ada..Itupun salah satu menyebabkan jerawat yg teruk juga..Hidung pun byk putih2 apa org panggil hama resdung..ubat jangan cakaplah puas aku merayau kat kedai jamu tu cari ubat resdung dan sabun resdung..Lain pulak jadinya kulit jadi kekeringan,kemerahan dan panas..Aku cuba sabun resdung keluaran Al-Waqiah di perbuat dr kulit kayu manis,madu,astrak bunga tanjung ..Alhamdulillah muka jadi bersih tapi alahan tu tetap ada cuma berkuranganlah sebab Ustaz ni keluarkan pencuci muka resdung je..tapi tu lah muka dah tak berjerawat..Faiz anak aku yg berusia 14 thn ni pun mengalami jerawat yg teruk..dah maknya ada resdungkan..salah seorang anaknya pasti ada...tapi kini dah tiada langsung jerawatnya..Tak perlulah beli OXY dsbnya..Semuanya dgn izin Allah SWT..




    Selepas menggunakan Sabun Resdung muka agak kekeringan dan bilas pula dgn Sabun Sireh keluaran Al- Waqiah sbg pelembapnya..Sabun sireh di anggap Antiseptik juga hilangkan bau badan..Mcm Faiz dan Asraf bau badan mrk agak kuat mungkin sbb mrk tak pandai nak cuci celah2 ketiak mrk spt remaja tipikal lainkan..Apalagi nak bersihkan bulu ketiakkan..Sebelum anak2 aku tidur malam aku basuhkan dgn sabun sireh keesokkan pagi baru cuci..hasilnya tak berbau bila mrk balik ke PDK..Sabun sireh juga sesuai digunakan pada rambut..Jadi semuanya lengkap di sini..



      Bila rasa kita selesa dgn sesuatu produk tu kami sekeluarga tak bertukar lain akhirnya suami aku bersetuju menjadi pengedar sabun2 tu dah hampir setahun..Kami berjaya menjual ke seluruh negeri2 termasuk Sabah dan Serawak melalui online shj sesiapa berminat boleh menghubungi suamiku terus no tel 013-3464260 atau pm je kat Facebook aku ye..Cuba dulu baru tahu.Harga cuma rm 8 seketul pos laju rm  6...( Jimat beli 3 ketul sabun pos laju tetap sama rm 6..cthnya marigold seketul,resdung seketul dan sireh seketul sbg percubaan.)....Mungkin produk ini mengambil masa keberkesanannya sbb tidak mengandungi sebarang bahan kimia..Bergantung juga pada individu yg mengunakannya..Nak tahu penggunaan lebih lanjut sabun2 ini KLIK lah SABUN MARIGOLD,SABUN RESDUNG DAN SABUN SIREH......

2 ulasan:

dbayucraft said... [Reply to comment]

Menarik juga kesan sabun tu siti, minat gak nak beli,nnt kite pm fb awak ye

Siti_btp said... [Reply to comment]

boleh cubalah try..tak cuba tak tahu sabun tak beri kesan apa2 sbb di buat dr bhn organik(semulajadi)..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...