Sudi sudi lah jadi follower

Wednesday, August 24, 2016

HAMPIR 3 TAHUN AKU GUNA CADAR KALIS INI..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Maafya lama tak update blog ni. Ada lagi ke yang sudi bacanya. Tak kisahlah tu. Hari ni mimpi kot.

Alhamdulillah bersyukur sangat aku di perkenalkan dgn supplier cadar kalis air seterusnya jadi punca rezeki kami sekeluarga..Kalau nak tahu bukan senang nak mengajar anak anak severe Autisme ni ke toilet byk air mata dan kepenatan terpaksa di korbankan..Kalau tak di ajar sampai bila umur semua dah 21 tahun 17 tahun dan 9 tahun boleh bayangkan tak bau najis dewasa...malah bukan tu je perbelanjaan pamper sebulan kalau aku tak mengajar anak2 ini..


Ayahnya pun kena mainkan peranan ,kami adakan sistem giliran..bergilir bawa anak ke toilet..terlepas byk kali ..Penggunaan mop pun suami kena belajar..Alhamdulillah sekarang terciptanya mop yg tak perlu di perah namun begitu kalau berak faham2 lah kan,,baju2 lama jadi korban kutip najis terus buang..Kalau nak ceritakan ibarat hikayat 1001 mlm...


Belum lagi kisah anak aku si Faiz yg mengalami sawan ketika usia 15 tahun..Selepas sawan beberapa minit pasti terberak dan terkencing atas tilam..Tu aku kena pastikan ke 4 tilam queen aku beralaskan cadar kalis air..sbb aku tak tahu mlm ni dia tidur bilik ni esok bilik lain..Memang terasa agak mahal pada awalnya utk queen sahaja rm 100 tapi bila memikirkan kesan jangka panjang memang berbaloi baloi..Aku tak penat mcm dulu2 lagi terpaksa jemur tilam jirus dgn air panas..Rasanya tika itu kerja tak pernahnya habis..Lagi2 kalau time musim hujan lagi sakit kepala di buatnya..

Aku mengajar anak sulungku asraf selama 2 tahun setengah itupun adakalanya masih terlepas kalau silap makan..Kalau yg mengikuti kisah asraf dia memang menghadapi masalah perut..Tapi di sebabkan tak bercakap aku pun tak tahu apa masalah sekarang sakit ke tidak Wallahu"alam..

Firdaus pun sama kdg2 terlepas sbb dia beritahu kami melalui renungan matanya ..kalau terlepas pandang memang habis..tapi malam kawalan kencing mereka ok jarang terlepas..Alhamdulillah yg pastinya sebelum tidur wajib kencingkan mrk..Otak mrk pun dah mcm terprogram sebelum tidur kencing dulu..

Sekarang beruntung cadar kalis air getah ni dikeluarkan FULL waterproof cover ..harga tambah rm 10 shj berbanding aku pun TOP cover shj huhuhu..Cubalah anda tak ruginya WATSAPP 019 2203139 kak siti ye..


1 ulasan:

umminani said... [Reply to comment]

menarik ini untuk ibu-ibu yang ada anak2 kecik .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...