Sudi sudi lah jadi follower

Thursday, February 21, 2013

Bila aku ke seminar Makmal Pembelajaran Autisme Malaysia ~ UKM Bangi

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

     Alhamdulillah akhirnya aku berkesempatan mengikuti seminar yg di anjurkan oleh Dr Hasnah Toran,PensyarahMakmal Pembelajaran Autisme Malaysia UKM Bangi...Rasanya sudah byk kali seminar sudah di adakan dah byk episod aku ketinggalan ...Terlalu rugi rasanya ,nak mendidik anak2 istimewa ini pun kena ada ilmu..Tanpa ilmu kita akan membiarkan anak2 kita terumbang-ambing..kesian anak2 aku ni...

      Aku selalu berfikir mcm mana nak pergi??? siapa nak jaga anak2 aku???...rupanya ada babysitter kat situ yg terdiri student Universiti itu sendiri yg mengikuti jurusan tersebut..Mrk memang mahir dgn anak2 Istimewa ini..Syukur Alhamdulillah Allah SWT permudahkan segalanya..Terima kasih kpd DR Hasnah Toran..Kalau kita nak dpt ilmu kat luar alamatnya beribu-ribu ringgit kena bayar dan semuanya dlm Bahasa Inggeris.Nak tahu BI aku F9 ambik kau..Alamaknya aku tidur kat seminar tu....Tak sia2 aku menyertai FB  Group Autisme Malaysia ...

      Kali pertama melangkah ke dewan mcm nak pergi kuliah pulak hahaha..jangan gelak aku ye..Aku ni ibarat "katak terlepas dari tempurungnya"..tercagak-cagak di buatnya..Maklumlah belajar  pun setakat STPM je tak merasa belajar kat dewan kuliah..18 thn aku ni hidup  duniaku dgn anak2 aku...menjaga,mendidik mrk di rumah....Kalau tanya bab hospital rasanya blh graduate aku sbb 3 thn kat hospital kan.Masuk tiub perut anak.???.bolehlah.hehehe aku gelak sorang2..Lama dah aku tinggalkan dunia luar,bersosial dsbnya..Nak tegur org pun masih teragak-agak..

       Nak pujuk suami aku pun bukanlah mudah sbb hari minggu selalunya lepas balik surau dgr kuliah subuh dia akan buat"taik mata" je.Maklumlah setiap hari beulang alik tempat kerjanya jauh di Ulu Kelang dgn menaiki motornya..sian kat diakan..Ikutkan hati tak sampai hati..Tapi seminar tu hanya sebulan sekali je!!Demi kebaikan anak2 aku jua...Kelas start pukul 8.30 pg bayangkan aku nak bertolak dr Bdr Tasik Puteri ke Bangi..Nak siapkan anak2 aku lagi bkn mudah tau..Semuanya kena semangat juang yg kuat ni..Pagi2 buta kena dengar jerit pekik anak2 aku dulu..Tu lah bapaknya malas tu hehehe !!!Sabar je lah kan..


Khusyuknya sedang mengikuti kuliah..Mcm budak Universiti pulak..
Menyesal tak belajar rajin2..Hahahak!!!

10 ulasan:

Unknown said... [Reply to comment]

Assalam.. puan saya pon bercadang pergi ke seminar tersebut.. tapi ada perkara yang tidak dapat di elakkkan... rugi rasanya.. kalau tidak mungkin kita dapat bertemu dan berbincangkan...

Siti_btp said... [Reply to comment]

Waalaikumsalam,

Pada awalnya akk pun sukar nak pergi juga..sbb tak tahu ada babysitter kat situ..ingatkan utk budak2 kecil je mrk jaga..rupa2nya bdk2 besar pun blh..

Jom joinlah sekali Insya'Allah setiap bulan ada..

nuraihan said... [Reply to comment]

Salam perkenalan akak... nama saya Nuraihan, saya pun join fb Autism Malaysia juga... saya kagum akak tabah dah kuat dgn cobaan dan dugaan besarkan anak2 dgn ada kanser sekali... belajar tinggi atau rendah tu takde bezanya akak, alhamdulillah sekarang ni dah banyak cara lain kita nak dapatkan ilmu utk besarkan anak istimewa kita.

Siti_btp said... [Reply to comment]

waalaikumsalam Nuraihan..

terima kasih krn sudi singgah ke blog akk..

Tak sekuat manapun..Janji Allah SWT itu pasti setiap hamba Allah pasti akan di uji dg ujian yg berbeza mengikut kemampuan manusia itu sendiri..

Kalau kita rasa susah pasti ada org di luar sana yg lbh susah dr kita..Wallahu'alam..

Wal said... [Reply to comment]

Assalamualaikum , boleh kongsi bila lagi ada program autism di UKM. Saya nak hadir. Terima kasih.

Siti_btp said... [Reply to comment]

Waalaikumsalam Wal..

Marilah sertai Kelab Autisme Malaysia... http://www.facebook.com/groups/autisme.malaysia/

setiap kali ada Makmal Autisme adik akk di jemput kat FB adik sepatutnya setiap bulan tapi mrk akan adakan sambutan Hari Autisme di Hotel 27 bln ni apa ye!!..marilah join sekali..

zie said... [Reply to comment]

Baru sekali pergi sama mcm siti juga, tp problem x tau drive g bangi sendirian klau en suami ada baru la boleh sampai, susah klau ada lesen tp takut nk drive jauh2

Siti_btp said... [Reply to comment]

samalah mcm akak penakut bawa kereta jauh2 ketak kaki lutut..lagipun tak cam jalan..Setakat hantar anak pergi sekolah je..kerna Terpaksa..

Agak2nya ada ciri Autisme jugak kot..

eureka said... [Reply to comment]

Salam Puan Siti.
Saya Noor Deanna, pelajar UKM KL. Saya amat tersentuh membayangkan ketabahan Puan dlm menghadapi ujian yg diberi.

Saya tidak pasti sama ada Puan tahu atau tidak, kami student UKM akan adakan satu larian amal autism, Light Up Autism. Program kami ini under penyeliaan Dr Hasnah Toran juga.

Saya amat berbesar hati jika puan dpt bersama sama kami pada hari larian itu, 6 April di Taman Tasik Titiwangsa.
Puan boleh dpt maklumat lanjut di fb : Larian Autisme UKM atau
Website: ukm.my/chem/autisme/en

Puan juga blh email sy: ndeanna25@gmail.com.
Terima kasih Puan Siti.

Dr Wan said... [Reply to comment]

Salam hormat..sebenarnya masalah autism & dysleksia boleh dirawat dan disembuhkan.Cuma kena tahu dimana utk mendapatkan rawatan yg tepat.Cadangan saya sila berkunjung ke Pusat Rawatan Fitrah Healthcare Centre Gombak. Hubungi Dr Wan 019 6676236

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...