Sudi sudi lah jadi follower

Thursday, February 28, 2013

Tikus cencurut masuk rumahku ~gelinya!!!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.....

        Aku nak cerita pun dah terasa geli dah....Bila ingatkan balik geli hati pun ada...Nak jadikan entri masa tu kami anak beranak sembahyang Maghrib berjemaah..Biasalah ruang tamu nilah tempat sembahyang ,makan dsbnya..ruang serbaguna katakan..Anak2 aku ni pun ikut sekali tau, tapi faham2lah anak2 istimewa sembahyangkan..Bila rasa nak ikut dia ikut  terutama adiknya Firdaus,kdg2 ddk sebelah ayahnya kdg2 blh sebelah aku pulak..Dah namanya anak Istimewakan..

         Nak jadikan ceritakan,tgh khusyuk sembahyang tiba2 Imamnya menjerit je terkejut...Tikus masuk rumah melalui pintu depan aku dan terus meluru kat almari aku..Biasalah cencurut nikan jenis meluru tak kira org..Tak semena-mena aku panjat meja dah..Suami aku pun sama hahahak!! penakutnya ..Bknlah katanya" geli-geliman je dgn bulunya tu..Ego lagi tu..Anak2 aku haram tak takut benda langsung..Dia sempat ambil getah paip siap di jolok bwh almari..Terjerit-jerit aku pd mrk" nanti dulu"..dgn geli-gelimannya...mcm mana nak masuk Fear Factor ni...konon hehehe...

          Jom naik atas kami anak beranak sembahyang balik...Lepas sembahyang kami makan dulu ..Nak makan pun tak de mood terutama suami akulah..Selalunya nasi bertambah-tambah tapi hari tu mata kami hanya tertumpu kat almari tu je...Anak2 aku pulak terlebih excited...habis je kemas bermula operasi kami  mcm siri CSI lah pulak mencari cencurut..Tak de kerja cari kerjakan...Anak2 aku,aku kunci dlm bilik buat menyemak je..

           Kayu satu penyapu satu, kerusi 2..aku melangkah pakai kerusi geli punya pasal..mcm pemain golf lagaknya tapi bila tikus tu keluar aku angkat kaki dulu dgn terjerit pekik laki bini..Dengar di jiran karang apalah kata mrk...Alamak !!!dgn pantasnya tikus tu meluru masuk dlm kabinet dapur aku ..Padahal aku dah siap2 buka pintu depan dah.....Jam menunjukkan pukul 1.30 pg dah..Pinggan mangkuk, periuk belanga jgn cakaplah semua suamiku punggah, tikus punya pasal.. belakang,pintu depan semua di buka silap hari bulan tetamu yg tak diundang pulak yg masuk..

          Akhirnya tikus keluar dr kabinet dapur dan meluru pulak dlm bilik..geram betullah aku..Mata aku dah tak larat dah rasanya..esok jelah..Tapi suamiku berkeras nak keluarkan tikus tersebut..Nanti tikus tu beranak lagi susah..Puaslah aku ketuk,vakum,sembur ubat nyamuk dan punggah bilik bawah ni..dah tak rupa rumah dah dibuatnya..Esok ni aku kena kemas soranglah nampaknya..melampau! melampau!..Akhirnya semuanya terjawab rupanya tikus berada dlm CPU ..mcm mana dia blh masuk pun aku tak tahu.....Cencurut tu besar juga tau....pendek cerita En suami dpt keluarkan..tapi tak tahulah mcm mana disk2 dan wayar2 dlm CPU tersebut buat tikus tu gigit habislah ..Tidurlah ngantuk dah Zzzzzzzzzzzz....




1 ulasan:

azievee said... [Reply to comment]

Sangat geli dengan anak beranak tikus nie...bukan cencurut je lipas lalu pun dah jerit satu rumah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...