Sudi sudi lah jadi follower

Tuesday, January 10, 2012

Setiap detik yang dilalui

Tenang nampak air...Indah ciptaan ALLAH



       Hari-hari yg dilalui ,selagi nafas berdenyut , selagi jantung berdegup tak habis -habis masalah yg dihadapi .Hari ini Anwar Ibrahim terlepas dari tuduhan .jalan penuh sesak terutama di Jalan Duta .Diharapkan perhimpunan berakhir di sini shj .Bagiku pula usia semakin bertambah tapi bila di fikirkan otak semakin pelupa amal ibadat mcm tu juga .Sebenarnya aku ni bkn pandai bermain dgn kata-kata....

       Maaflah kalau kata-kata tak sehebat blogger yg lain.Assalamualaikum pun lupa diberi, tapi aku akan belajar melalui kesilapan .Sebenarnya ini semua adalah dorongan dari suami tercinta supaya adaptasikan kisah kisah yg boleh dikongsikan tapi tak semualah...................buat masa ini sikit-sikitlah dulu sebab aku tak pandai nak guna komputer maklumlah surirumah sepenuh masa .Semua masaku hanya untuk keluarga....

        Umur hampir mencapai 40 tahun 17 tahun usia perkahwinan aku dan hubbylah. Usia Nabi Muahammad s.a.w. 63 tahun ketika wafatnya .Ini bermakna 20 tahun lagi aku kena kejar masa yg terlalu pendek untuk menghapus dosa-dosa ,menqada sembahyang lalu dan menambah amal ibadat .Itupun kalau sampai tapi kalau sebaliknya!!!!!!!!.....Tak dptku bayangkan sakaratul maut menjemputku, dimandikan ,dikapankan ,disembahyangkan dan dikebumikan.

         Ada orang mengatakan mati itu senang tidak menyusahkan org lain, tak perlu hadapi masalah sendiri , keewangan mahupun dunia???Itulah sebab ramai yg bunuh diri sejak kebelakangan ini lebih-lebih lagi org melayu beragama islam tapi islam ke????... he he tak berani nak mengata   aku ini bukanlah pandai sgt tentang agama tapi budak baru belajar kalau salah tolong ajarkan......Sampai di sini dulu celotehku  lain kali cerita lagi  jeng...jeng.....jeng.......

0 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...