Sudi sudi lah jadi follower

Tuesday, February 21, 2012

Warung Cendol Bakar - Free cendol utk Orang Kurang Upaya....

          Assalamualaikum....

         Jalan-jalan cari mamam,dari Jalan Ijuk sebelum trafik light ke Kampung Asam Jawa ,Kuala Selangor .Aku terpandang label" Cendol Bakar"terpampang di sebuah warung...Masa tu cuaca panas terik ,tekak pun dahaga.Suami berhentikan kereta tepi jln nak minum di warung ,jangan haraplah!!(kadang2 teringin jugak) karang cendol ke mana anak aku ke mana? Apa rasa cendol di bakar ye!Dekat banner tertulis sekali bayar tambah free cendol,gula merah,ais,santan tapi minum situlah..Habis tu family aku mcm mana ye!
         
           Suami aku ternampak label utk anak2 OKU.Suami order 3 bungkus.Dia try keluarkan kad OKU anak aku dan tunjuk masa nak bayar , dpt free 3 bungkus sekali.Semoga dimurahkan rezeki peniaga tersebut padanlah ramai org berhenti..Alhamdullilah rezeki anak2 istimewa aku..Rupa2nya bukan cendol tu dibakar tapi pemiliknya nama Bakar tapi cendolnya sedap buat sendirii,santan pekat ,gula merahnya wangi menepati citarasa kami sekeluarga...Cubalah!!!!
     

2 ulasan:

atuk said... [Reply to comment]

Assalamualaikum Siti

saya pernah singgah di kedai ini

http://atuk-phd.blogspot.com/2011/12/menikmati-cendol-bakar.html

Syahida said... [Reply to comment]

besar pahala tauke cendol bakar ni :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...