Sudi sudi lah jadi follower

Monday, June 11, 2012

Ada-ada saja Firdaus..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh......

                       Pagi ni dah dengar ibu2membangunkan dan meleteri anak2nya utk ke sekolah, bunyi hon van sekolah kedengaran memecah hening Subuh...Ibu bapa bermulalah tugasan menghantar anak masing2 ke sekolah ..Berbaliklah rutin masing2 setelah 2 minggu cuti sekolah mcm aktiviti dilakukan bercuti, balik kampung dsbnya..


Apa saje lagi yg akan dilakukannya!!

                         Anak2 aku juga masih belum ke sekolah..Semalam Hari Ahad ,Guru PDK call memohon Firdaus jangan ke sekolah esok..Hantar Asraf dan Faiz shj..Sebab 2 orang guru PDK akan berkhursus esok..Guru lain tak larat nak kawal Firdaus sebab kelasakan dn kepantasan tangannya(cikgu gelar tangan cepat)..Aku kata lebih baik semua anak2 aku cuti shj esok kembali ke sekolah lusa @ sekembalinya cikgu dr berkhursus..

                  Akhirnya Firdaus berjaya jadi ayam..Kluk! Kluk!..Dia pernah tengok Toknya kat Terengganu hari tu, kurung ayam utk  disembelih kemudia Firdaus melepaskannya....Kempunan nak makan Gulai Terengganu Tok..Firdaus! Firdaus!..Bukan senang nak kejar ayam kampung..


                        Hari ni pun aku nak pergi cabut gigi pukul 6 ptg ni ..Tak tahulah lagi blh ke sekolah @ tak..
Pagi ni Firdaus pecahkan pasu bunga ..Tak perasan aku sedang berkemas di atas, tiba2 dia hulurkan serpihan pasu pd aku..Nasib baik tak luka tangannya, Nasiblah aku ni jenis tak menyimpan koleksi Vantage..Muka Firdaus selamba je!! kalau kena marah pun,dia akan gelakkan aku balik..Firdaus! Firdaus!..


Abang2nya ada Asraf dan Faiz. .Mereka hanya tengok je! Apa adiknya buat





1 ulasan:

Dieyna said... [Reply to comment]

aktiviti budok2 kak... hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...