Sudi sudi lah jadi follower

Tuesday, July 24, 2012

Puasa ke Anak2 Istimewaku Ini??....

 Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.....


                 Tak terlambat lagi rasanya aku mengucapkan Selamat  berpuasa ye!..Sempena Ramadhan ini semoga ALLAH swt kurniakan  aku dan keluargaku kekuatan dan kesihatan yg baik utk aku menjalani ibadah puasa dan amalan2 lain sepanjang Ramadhan ini..Juga diberi kesabaran demi kesabaran melayan kerenah anak2 istimewa aku ni..Aminn..Sesungguhnya puasa ini menguji tahap kesabaran hamba2- Nya ...                 
              
Asraf 17 thn , tak kira lah kalau time laparnya sampai lambat sikit mengamuk jawabnya.

                   Anak2 aku ni biasalah tidur malamnya hampir pukul 2.00 pagi selepas rancangan Tanyalah Ustaz tv 9.(Siaran Ulangan)...Nak kejutkan Sahur, pukul 5.00 pg alamatnya gamatlah rumah aku pagi2 buta..Mrk bkn mengerti puasa ke tidak..Drpd aku dengar tangisan mrk pagi2 buta dan nak bersahur tak tentu arah..Biar jelah tak kuasa rasanya..Mrk pun tergolong dlm golongan tak berakal dan bermakna tak diwajibkan berpuasa..Tapi sebagai ibu, mak @ mama ni aku kena terangkan juga tentang ibadat puasa ni..Tapi adakala mrk faham juga bila tengok mak ayahnya tak makan sama2 mrk waktu tengahari..Mcm malu2 je mrk makan..

Faiz 12 thn dan Firdaus 5 thn..Kesian juga aku melihat mrk ni.Kalau tak perasan
makanan tu basi ke,tawar ke, masin ke..Mrk makan je!!.Bahaya juga beli kuih kat
Bazar Ramadhan ni..Karipapnya cantik tapi isinya basi dah.
Anak2 aku ni pantang nampak karipap..
         
                      Tapi tu lah masalahnya kalau bawa mrk berjalan..Tak kiralah org perasan ke @ tidak kalau time mrk nak makan mrk nak juga..Semalam pergi Tesco,aku beli brg dapur, tak terlayan ayahnya dgn kerenah anak2nya kena suap makanan dlm kereta ..Kalau tak di jerit2 nya ayahnya terutama Asraf ..Kena Firdaus pula di baling beg suruh keluarkan makanan yg ada..Dari air muka mrk ni mana menampakkan kecacatan mrk..Nanti masyarakat ingat aku dan suami tak pandai mendidik anak..Dah tua bangka makan dikhalayak ramai..

                       Pergi PARAM pula tak sabar2 minta kuih yg aku beli.Kat rumah aku dah buat kuih koleh2 kacang tapi anak2 aku tak mengemarinya.Mrk suka kuig yg pedas2 je!!Memilih ni...Mcm diorang pula yg puasa..Kuih2 kegemaran mrk karipap ,cucur udang dan popia..Mrk kenyang sebelum waktu berbuka .Tapi bahaya juga bagi mrk makan kalau aku tak rasa dulu..Ialah anak2 aku ni main makan je!! pedas ke,manis ke,basi ke,masin ke ..Aku tanya ok tak kuih ni??,memang takkan ada jawapannya.Terlupa semua anak2 aku tak blh berkata-kata...Esoknya mula kena cirit dan sakit perut..
         

PERGI BAZAR RAMADHAN SERONOK TENGOK TELATAH ANAK2 ORG MINTA MAK AYAHNYA BELI ITU DAN INI...KDG2 TIMBUL PERASAAN CEMBURU DI HATI INI..
TAK BAIK ADA PERASAAN MAZMUMMAH NI TERUTAMA BLN PUASA..TAPI APAKAN DAYA AKU MANUSIA BIASA..PERASAAN SEDIH TIBA2 MUNCUL KETIKA AKU BERJALAN KESEORANGAN BEGINI BELI JUADAH INI ....ASTAGFIRULLAHALADZIM..

9 ulasan:

Ismi Iman said... [Reply to comment]

BESE LA 2 KAK ANAK2 NMA PON BUDAK2 KAK....

UmmiAbi said... [Reply to comment]

Xpela akak...Layan jela amanah ALLAH ni...Kerana diorang juga saham pahala kita naik kan?tapi kena byk bersabarlah...:)

aTienz_owEngEzz said... [Reply to comment]

sabar ye kak...banyak hikmah yang bakal akk peroleh...

:sour n sweet: said... [Reply to comment]

be strong sis!!
banyak2 doa bulan ni, bualan yg penuh keberkatan..
selamat berpuasa =)

Abil Fikri Ahmad said... [Reply to comment]

Salam Ramadhan kak n pada anak2 bertiga tu..kamu ber3 ni macam uncle la, uncle pun memang suka karipap..buat masa ni tak berpuasa pun tak pe, its ok..InsyAllah ada rezeki masa nanti, uncle dtg j
ziarah kamu ber3, InsyAllah..

Saleha said... [Reply to comment]

semoga akak terus tabah.. akak orang yang terpilih dari Allah..semoga ada hikmahnya..

salam kenal dan follow sini

selamat berpuasa dan semoga ramadhan kali ini lebih berkat

Nora Karim said... [Reply to comment]

saya suka karipap dan popia juga... wah selera kita sama la... :D

*tabahkan hati... sesungguhnya anda sedang menjaga penghuni syurga... InsyaAllah...*

Dieyna said... [Reply to comment]

sabarlh kak,, lama tak jngh sini

melatizumia said... [Reply to comment]

sabarlah kak. semoga Allah mendengar rintihan hati akak. Insyallah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...