Sudi sudi lah jadi follower

Tuesday, July 3, 2012

Seronok tak terkata !!! Ben Ashaari Promote Blog Aku...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.....

Sejak akhir2 ni malas sangat nak up date blog..Tak tahulah kenapa mungkin tiada idea atau kesakitan gigi yg ku alami ni sejak akhir2 ini..Semalam Hari Ini dlm Sejarah bila ramai pula yg mengunjungi blog ku..Bila difikirkan siapalah yg sudi mengunjungi blog mengenai pengalaman membesar dan mendidik anak2 istimewaku..Tiada perkara yg istimewa pun..Selidik punya selidik rupa2nya dari blogger terkenal sudi membaca dan mengunjungi blogku..
Terima kasih tak terkata ni sudi letak linkku di entrinya ..
BLOG BEN ASHAARI


Isnin, 2 Julai 2012


Perlukah kita dan keluarga kita ada insurans ?


Hurm .. Dulu , bagi aku insuran ni membazir jer .. Bayar tiap tiap bulan tapi takde apa apa pon .. Bertahun aku bayar tapi , apa pon tarak .. Untung ? Kalau amik sekali ngan simpanan , untung la ..dapat bonus atau dividen .. tapi kalau amik sekadar perlindungan ?
Selepas aku kawin , bertahun berikutnya baru aku nampak kepentingannya lebih lebih lagi bila aku nampak anak buah aku dok keluar masuk hospital kerana sakit .. Hurmm ..
Aku terfikir waktu tu .. Dengan keadaan hospital kerajaan  yang amat jarang nak dapat layanan yang baik jadi hospital swasta adalah menjadi keutamaan aku andai aku sakit teruk nanti.. Ini berdasarkan pengalaman aku ikut ayah ke hospital untuk check kencing manis serta darah tingginya. Memang tensen wooo … Waktu tu laa ..
Ditambah lagi dengan pelbagai jenis penyakit yang mula muncul ( lama dah pon sebenarnya tapi kurang ilmu mengenaninya ) , maka aku dan wife amik keputusan untuk amik insurans ..
Dan ternyata , keputusan kitorang tu amatlah berbaloi .. Kenapa ? Itu korang leh baca pada entri aku yang lepas ..
Dan , bila aku terbaca kisah seorang rakan blogger yang mana dia meluahkan perasaannya mengenai insuran ni , aku rasa lega sangat kerana tindakan aku skang ni betul apatah lagi aku baru saja amik untuk Qhaliff ..termasuk simpanannya sekali ..
Rakan blogger yang aku maksudkan ni , menceritakan kisah peribadinya bersama 3 orang anak OKUnya. Memang sayu dan pilu aku membacanya . Aku pandang Qhaliff setiap kali aku berenti dan usap dahinya… Hurmm ..
Aku tak mungkin setabah akak SITI tu .. sangat respek dengan ketabahan serta kesabarannya .. Semoga Allah terus berikannya kesabaran dan murahkan rezeki keluarganya .. Jom baca blog akak SITI .. http://suarahatidanceritaku.blogspot.com/

5 ulasan:

Mrs Velentine said... [Reply to comment]

ada hikmah disebalik apa yg akak alami..

Riena Haiqal said... [Reply to comment]

Abg Ben memang seorang blogger yang prihatin dan sangat2 baik hati.. :) salute pada abg Ben.. :)

Kazman / Sue said... [Reply to comment]

insurans memang penting.... langit tak selalunya cerah....

Unknown said... [Reply to comment]

wah!! bestnya.. tahniah ye!! hehehe

akuzle ayu said... [Reply to comment]

Kak ct, letaklah iklan Advertlet or Nuffnang kat blog neh. Ada juga masyuk. Kalo x reti bole tnya abe ben tuh.. Hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...