Sudi sudi lah jadi follower

Saturday, January 21, 2012

Perubatan Islam -Part II

     Assalamualaikum warah matullah hibarakatuh..........
Wah !ada part-part pulak ye......mengalahkan filem pulak.Begitulah nampaknya penulisan aku berbeza dgn kawan aku yg bkn melayu (cina) . Dlm STP dia mendapat A1 dlm BM tapi aku yg melayu ni 5 je.....Bila baca esei dia waktu percubaanlahkan ringkas,penuh isi dan padat.Aku ni pulak meleret-leret esei aku,kisah 20 thn yg lalu zaman persekolahan hingga kini......Sambunglah ye, lebih 18 thnlah aku beriktiar mungkin lebih 100 org pengamal perubatanlah aku jumpa hingga kini...ALLAH swt yg menyembuhkannya kita mampu beriktiar ,berdoa dan bertawakal...

     Anak-anak aku kuat menangis macam ceriata P.Ramlee, Ahmad Albab tu, ini semua menguji kesabaranku suami isteri, anak sulung pula Asraf dahlah duduk hospital mengganggu pesakit lain dgn tangisannya hingga ke pagi, yg kedua krg sikit dan yg bongsu ni menangis mcm aku cerita dlm entri yg lepas2lah. . Mrk kerap demam dgn suhu yg tinggi,semuannya pernah berkali-kali duduk hospital....nasiblah TI tempat suami bekerja yg bayar duit hospital dan klinik...Mana hosptil aku tak rasa Ampang Puteri,Glenegel(btlkah ejaan) ,KBMC,Pusrawi,UKM Cheras dan HKLlah.....Org bercuti di hotelkan aku?????.......

      Akhirnya ,aku berjumpa Perubatan Islam di Masjid BTP search dlm intenet ada tau....Ustaz Hj Kamisan dan anak muridnya..... sesiapa yg terkena sihir atau saka blh berubat kat sini dr pkl 2.00 ptg hingga 6.00ptg..info selanjutnya pg web dia ye......Ustaz ni dtg rumah walaupun dia kesuntukan masa tapi dia pg juga rumah aku sebab dia kesian dgn anak2 kami...Pernah dia balik pukul 2.00 pg utk mengubati kami sekeluarga.Ayat suci Al- Quran dibaca, anak2ku mengamuk sekali,tenaga diorg memang luar biasa , aku pula antara sedar dgn tidak ...

      Masa tulah Ustaz tu berdialog melalui aku,  memang ada orang tanam benda dirumahku, tujuan utk menganiayai aku ,keturunanku dan adik beradikku yg lain. Benda tu tak jumpa sebab dah terlalu lama ditanam..Ustaz tu pergi rumah mak aku dia dpt rasakan tapi diapun manusia biasakan di luar kemampuannya... Kalau blh aku ni dibuat sampai mati tapi siapa dia ye! utk ambil nyawaku .Zalim punya manusia.....tapi tak de buktikan hanya ALLAH swt mengetahuinya.....Kanser ni pun adalah salah satu disihir.Pesanan aku diluar sana kalau kita mencintai org tersebut tidak berbalas lepaskan dia dan doakan kebahagiaannya....baik lelaki atau perempuan ..Ajal maut,jodoh pertemuan semuanya kehendakNYa kan.Tak perlu berdendam jumpa bomoh ,bunuh simbah aset dsbnya......

        Aku masih meneruskan rawatan dgnnya ,anak-anakku pun dah tak menangis waktu malam setiap mlm pasang cd mengaji 30 juzuk  ayat al Quran .Pergi entri lamaku di bwh ada bacaan 30 juzul Al Quran, aku buka sampai pagi jadikan halwa telinga kita...minum air yg dibaca ayat al Quran,Baca Yaasin dan Quran jadikan pendinding...Ayat Kursi sebelum keluar rumah dan beri salam sebelum masuk rumah....Dlm kereta pasang zikir-zikir kumpulan Hijaz dan Ayat2 Ruqiyah...Mungkin dulu aku muda umur 20thn kufur dgn perintah ALLAH swt,tiada pendinding diri yg diamalkan surah 4 kul ,ayat Qursi dsbnya menyebabkan terkena sihir....Tapi anak2ku tak mungkin jadi normal dan bercakap spt kanak-kanak lain cuma krgkan sikap agresifnya yg penting dia tak menangis bila Ustaz tu datang..Alhamdullilah......Teringin benar salah seorang anak2ku panggil aku mak ...mak...mak....hu!hu!hu!...........

                                                 hiasanje...Bukan Perawat Aku

2 ulasan:

:: Izz :: said... [Reply to comment]

Assalamualaikum akak... sy pn ada kanser...
masa umur 20 baru sedar....
sekarang, sy foot drop... sebab masa doktor nak buang ketumbuhan pada belakang lutut sy tahun 2007 lepas dia tersalah potong saraf...
smpai skrang sy jalan mcm org kena strok...
dah beribu, mungkin berjuta berhabis tapi still tak sembuh....
kat mana saja orang cakap kami pergi....
ALLAH tak izinkan utk sembuh barangkali T_T

[sutera kasih] said... [Reply to comment]

perubatan Islam mmg terbaek..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...