Sudi sudi lah jadi follower

Friday, January 20, 2012

Manalah Diari Lamaku.......

           Assalamualaikum warah matullah hibarakatuh............Alhamdullilah sejuk je tengahari ini maklumlah hujan turun renyai-renyai. Lega pokok-pokok ni, dpt hujan tetapi kesian pulak pada budak2 nak pergi sekolahkan .Mentang-mentanglah anakku tak sekolah....Itulah kita manusia ye ! tak bersyukur hujan salah,panas salah,mendung salah sering mempertikaikan pemberian ALLAH swt...Termasuklah aku ni, kawasan perumahan aku nilah pantang panas , tak habis2 bakar sampah dr pagi hingga ke mlm...Aku ni dahlah ada asma dan resdung,,,,bau asap mulalah berhingus dan bersin tak henti...Lepas tu sedut inhaler, dah rasa bernafas dlm kotak rasanya....Kalau hujan sejuk sikit dpt hidu udara bersih, nyaman rasanya.

         Lupalah pula nak terbitkan entri ni semalam,,,, sibuk cari diari lama dah jadi sejarahpun...tapi penting bagiku. Mungkin aku dah terbuang kot. Diari itu mengisahkan suka duka kelahiran anak sulungku Asraf,perjalanan hidupku selama 3 thn  tinggal di hospital.Lengkap dgn tarikh dan masa serta doktor yg merawat anakku....Jadi terpaksalah aku menulis menggunakan kepala otak aku yg dah tak seberapa nak ingatni (tak nyayuk lagi.) .Inilah masalah menulis di diari ni!!!!!! dpt dek anak-anakku sedap je dia koyak .Jangankan kata diari, duit rm 50 pun dia koyak kecil-kecil dgn selamba dek je.Suami aku dpt tahu mati aku,,,,,sebab cuai.!! jgnlah dia baca entri ni ye..  Terlampau sorok inilah jadinya.....lupa mana letak!!!!!!!!!!!Oops Terlebih Sudah............ 
         
                                                Tangisan Dalam Senyuman
           

1 ulasan:

YaYaNsMuM said... [Reply to comment]

Salam perkenalan,(^_^). Insyaallah, segalanya pasti terpahat kemas di minda seorang ibu, dear. Insyaallah di sini boleh dikongsikan buat kami semua sebagai pengajaran/ilmu.Good luck,happy blogging!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...