Sudi sudi lah jadi follower

Tuesday, February 14, 2012

Temujanji Asraf ke Klinik Pergigian Pediatrik HKL

    Assalamualaikum warah matullah hi barakatuh...
Dah lama rasanya tak menulis maklumlah 2 hari ni waktu yg sibuk bagi surirumah sptku.Suamiku cuti Ahad dan Isnin.Anak2 aku pula time ayahnya ada rumah masa tulah dia buat hal,mengamuk tak tentu pasal.Kadang2 hilang sabau dibuatnya...Isnin pula ada temujanji Asraf dgn Dr gigi di Pediatrik HKL pada puku 2.30 ptg....Pagi tu, aku masak nasi goreng utk sarapan anak2 aku yg lain.Aku minta tolong mak aku jaga anak aku yg 2 org lagi......Pukul 11 am aku dah bertolak dr Btp ke rumah mak aku di Datuk Keramat..Aku kena selesaikan dulu makan pakai diorang dulu sebab mak aku bukan larat dah nak jaga diorang dgn sakit sendi tangannya tu.Tapi nak buat mcm mana ye terpaksa.

       Aku sampai hospital pukul 3.00 ptg, Asraf relak je, aku pulak yg terkecut perut di buatnya..Sebenarnya check-up gigi yg paling menakutkan aku..Aku nak operation kanser dulu pun tak takut sgt sebab kita pengsan masa menjalani pbedahankan..sakit lepas tulah tak nampak peralatannya.Aku sendiri pergi klinik swasta sanggup simpan duit utk rawatan gigi ni ,kalau boleh tak nak cabut gigi sebab aku dah fobia cabut gigi.Aku pernah mengalami pendarahan gigi yg teruk ,cabut geraham bongsu sebulan lebih tak blh makan hanya makan nestum dan telan..Sakit Allah saje yg tahu.....Sekarang ni aku pastikan setahun sekali buat rawatan tampalan dan cuci gigi.Aku pesan pada Dr tu guna jarum halus sekali kalau kena biuslah...Huh takut sangat...

        Aku tak dpt ambil gambar Asraf ketika Asraf menjalani rawatan gigi sebab Asraf baring atas ayahnya ,aku pula tpaksa pegang kakinya..Dia meronta teruk maklumlah budak 17 tahun ,10 oranglah misi memegangnya.Inilah sebab klinik pergigian swasta tak blh lakukan  utk kanak2 OKU terutama pada anak2 aku ni .6 bln sekali aku pastikan Asraf di bawa ke sini utk Dr cuci gigi dan buat tampalan mana yg patut.Dr Jehan adalah seorang saje  Dr pakar rawat gigi kanak2 oku ni.Terlalu baik Dr ni,byk nasihat, dan motivasi dia beri pada kami .Semoga Allah merahmati kerja amal beliau sanggup pakai topi kalendar utk elakkan anak aku ludah muka dia..Misi-misi di sini pun ok mcm tak rasa pergi hospital kerajaan..Mana anak2 yg takut cabut gigi tu pergilah kat sini ,siap ada tempat mainan lagi dan dpt hadiah lepas cabut gigi.Jimat pun jimat....


Gambar hiasan saja.....sumber google image

0 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...