Sudi sudi lah jadi follower

Friday, April 6, 2012

Ceritaku....Celotehku!!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Nikmatnya Kalau dapat mandi-manda dekat air terjun ni!!-gambar hiasan

          Hampir sebulan anak2 aku tak pergi ke PDK , call Kak Milah bila dengar suara garau aku dia pun dah tergelak dah..Bayangkan kalau anak-anak aku normal macam mana pulalah sekolah diorang ye, tuisyen lagi tapi pandai2 dioranglahkan...Masa aku tunggu dlm kereta hampir 5 mlm berturut-turut di depan  klinik sementara menunggu nama anak2 aku di panggil .. .Dekat atas klinik itu pusat tuisyen ,sibuk sekali mak ayah menunggu dan mngambil anak masing2 balik tuisyen.Macam2 ragam dan kerenah mak ayah diorang ni dgn bunyi hon keretanya. .Masa tu jam menunjukkan 9.00 mlm..Aku pula sibuk juga, sibuk dgn lap hingus anak2 aku...

         Kadang2 terbawa dlm mimpi salah seorang anak aku menunjukkan slip peperiksaan pada aku,  ambil anak tuisyen, pergi sekolah mereka jumpa cikgu2 mrk tentang pelajaran, ambil report card spt ayah aku lakukan padaku dulu, tapi semuanya hanya mimpi dan mimpi itu tak mungkin jadi kenyataan..Entahlah...mengeluh lagi tapi itulah kenyataannya hidup aku..Sebenarnya perasaan aku normal tak perlu dipertingkaikan?? Aku juga ingin merasai, ingin menikmati saat2 naluri seorang ibu tentang kejayaan anak2 nya..Bila keadaan kesihatan belum pulih mcm2 yg aku fikirkan Astagfirullahalazim!!...

         Suarahati aku masih berkata-kata, tentang kesakitan aku tanggung sewaktu menjalani rawatan hari Ahad lepas.. Memang tiada bukti utk mengadapkan sipelaku ke pengadilan walaupun kadang2 rasa geram, marah dan bermacam-macam yg ada dlm kotak pemikiranku ini..Masalahnya aku sering lalu lalang depan rumah manusia tersebut..Mak ayahku pula bilalah nak pindah dari kawasan tersebut...Yang menjadi misteri tu manusia tu sering tanya perkembangan aku dgn keluargaku dkt jiran2 berdekatan..Agaknya selagi jasadku tak dibawa kawasan perkuburan keramat tu selagi tulah dia tak berpuashati..

          Memang berdosa memfitnah orang lebih dr dosa membunuh tapi bila kena batang hidung sendiri usah nak cakaplah..Kadang2 penyihir ini mungkin tak berniat dah menyihir kita lagi tapi dia tetap kena lakukan setiap bulan purnama ,kena semah atau puja benda2 alah ni..Kalau tak kesakitan itu akan pergi pada diri dia balik..Ini memang penjanjian dia dgn Syaitankan mcm cerita2 seram dlm tv tu, kalau nak mati sampai buka atap rumah..Apa lagi manusia itu tak puashati dgn aku, isteri ada anak hampir sebaya dgn anak sulungku Asraf..Ingin je aku bersemuka tapi suami aku tak benarkan sebab nanti mesti dia kata dia tak lakukan...

          Umur pun semakin senja dah ,rambut pun dah beruban..Lupakanlah peristiwa lalu tak perlu diungkit2..Sebenarnya aku tak larat nak fikir dah, tapi bila terjadi semula kesakitan begini  mungkin setiap setahun sekali dan melibatkan anak2 aku..Aku pasti mempersoalkannya?? salah ke..Selepas berubat pasti wajahnya akan muncul sekejap walaupun aku rasa aku baru terlelap seketika waktu tu.Ustaz Kamsan pun pernah cakap dgn izin Allah Swt akan tunjukkan siapa sipelakunya kalau Dia mengizinkannya...Malam tu juga 2 ekor burung hinggap kat tingkap rumah aku siap berciak-ciak lagi..Masa tu jam menunjukkan pukul 2.30 pagi..Adakah itu ilusiku atau fantasiku!!!!...

            Terima Kasih pada Ustaz Hj Kamsan walaupun sesibuknya sanggup datang mengubati kami sekeluarga..Bila sakit baru cari Ustaz kalau tak raya pun tak singgah rumah Ustaz..Tapi sibuk juga Ustaz ni sebab sampai KL orang panggil dia utk berubat..Kepakarannya dia blh berkomunikasi dgn jin dlm tubuh manusia...Jarang Ustaz yg aku pergi berubat boleh buat mcm tu.Lagi satu yg peliknya dia pegang kepala kita pelan je ,pegang hujung jari picit sikit je tapi hanya Allah SWT mengetahuinya kesakitannya..Semuanya Kuasa Allah SWT.....

           

     

       

   

1 ulasan:

Anonymous said... [Reply to comment]

1) Hadith Qudsi: Allah Is As a Muslim thinks his Lord to be

"I am as My servant thinks I am.
I am with him when he makes mention of Me. If he makes mention of Me to himself, I make mention of him to Myself; and if he makes mention of Me in an assembly, I make mention of him in an assemble better than it.

And if he draws near to Me an arm's length, I draw near to him a fathom's length. And if he comes to Me walking, I go to him at speed."
It was related by al-Buhkari (also by Muslim, at-Tirmidhi and Ibn-Majah)


2) Abu al-‘Abbas ‘Abdullah bin ‘Abbas, radiyallahu anhuma, reported: One day I was behind the Prophet, sallallahu ‘alayhi wasallam, and he said to me:

"O young man, I shall teach you some words [of advice] : Be mindful of Allah, and Allah will protect you. Be mindful of Allah, and you will find Him in front of you. If you (have need to) ask, ask of Allah; and if you seek help, seek help from Allah. Know that even if the Nation (or the whole community) were to gather together to benefit you with something, they would not benefit you with anything except that which Allah has already recorded for you, and that if they gather together to harm you with something, they would not be able to harm you with anything except that which Allah has already recorded against you. The pens have been lifted and the pages have dried."

[Al-Tirmidhi relates this and says: It is a good, genuine Hadith]

fr506

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...